Ghadirian Handwritings 1

Feb 2, 2010
طراحی و اجرای دکور ها
 
داستان فیلم ملک سلیمان در چهار شهر اتفاق می افتد بدین جهت در ابتدا قرار بود چهار شهر ساخته شود ولی برای کاهش حجم تولید تصمیم برآن شد تا ساخت یکی از شهر ها حذف شود .
بعد از دیدن لوکیشن های مختلف منطقه مورد توافق برای ساخت دکور  شهرهای اورشلیم و اریحا در تهران ، شهرستان شهریار ، روستای قجر کنار کوه تخته رستم و لوکیشن زبولون نیز در شمال ایران شهرستان تالش انتخاب گردید .
در طراحی شهر ها سعی  بر آن بود تا  تفاوت هایی بین آنها  ایجاد نماییم به همین منظور شهر اریحا را در مکانی کوهستانی و نیمه خشک ، شهر اورشلیم را درفضای کوهستانی و سرسبز و نیز شهر زبولون را در کنار دریا مشخص نمودیم .

شهر اریحا
اولین دکوری که در آن شروع به فیلم برداری نمودیم دکور اریحا با زیربنای حدود دوهزار مترمربع ، با دیوارهایی از جنس گل و گچ بود .
برای طراحی دکور باید چند نکته را مد نظر می گرفتم .
1- ابتدا می بایست مقدار فضای مورد نیاز داستان ونیز تنوع مکان های فیلم برداری با توافق کارگردان  مشخص می شد .
2- به خدمت گرفتن عناصر تصویری در جهت طراحی فضاهای مورد نیازداستان .
3- تلاش برای ایجاد اختلاف سطح به منظور تنوع بخشیدن به زوایای مورد نیاز .
4- طراحی در جهت ایجاد تعادل و تناسب با اشل انسانی .
5- در نظر گرفتن مشکلات اجرایی و تلاش برای رفع آنها .
از آقای کاظم فریبرزی پیر و استاد دکور ایران دعوت کردیم تا ما را در این کار یاری کنند .

مراحل طراحی
 1 - تحقیق در رابطه با شهر ها و آثار باستانی به جامانده .
2  - طراحی فضای کلی شهر برای کمک به فهم فضا و نیازهای داستان .
3 – اجرای طراحی شهر در برنامه  3ds  که ابزار بسیار مناسبی برای این گونه کار هاست. نرم افزارهای سه بعدی به طراح این امکان را می دهند تا حجم مد نظر را از زوایای مختلف برسی نموده و تغییرات لازم را به وجود بیاورد .
4 - بعد از طراحی در فضای سه بعدی نیاز به یک نقشه مهندسی می باشد به همین منظور از مهندس روحانی دعوت شد تا زحمت  نقشه مهندسی را کشیده و نیز با دیدی تخصصی مسائل و مشکلات فنی اجرای طرح را یاد آور نماید .
86-02-09
01 – طراحی فضای شهر

IMG_0724
02- اتود برای ترکیب تقسیمات شهر اریحا

IMG_0769
03- ورود سلیمان به اریحا

86-02-10
04 - طراحی فضای شهر

Recovered_JPEG Digital Camera_3211
05 - طراحی فضای شهر

Recovered_JPEG_12635
06 – اجرای سه بعدی

Recovered_JPEG_12636
07 - اجرای سه بعدی

شرح کلی مراحل ساخت
1 - تسطیح زمین بر اساس نقشه مهندسی و ایجاد اختلاف سطح های مورد نیاز با بهرگیری از عوارض زمین.
2 - بر پا کردن دار بست هایی به ارتفاع 5 تا 11 متر به عنوان اسکلت برای دیوارهای شهر .
4 - روکش کردن داربست ها با تخته هایی به ضخامت یک سانت
5 - نصب قطعات رابیتس بر روی پوشش تخه ای .
6 - سنگ چینی پایین دیوارها به ارتفاع حدودا 1 متر از سطح زمین .
7 - پوشاندن رابیتس ها با گل و گچ و ایجاد ظرایف مورد نیاز .
---------------------------------------------
IMGA7057
08 – اجرای روکش تخته ای دکور

IMGA7056
09 – استاد کاظم فریبرزی در داخل دکور

IMGA7068
10 – پوشش رابیتس با گل و گچ

_MG_0004
11 – دروازه ورودی

dirgodaz 025
12 – محوطه ورودی شهر

dirgodaz 205
13 – اختلاف سطح در میدان اصلی

dirgodaz 199
14 – آب نمای شهر

dirgodaz 030
15 – بازار شهر

86-05-19- (32)
16 – شهر اریحا بعد از حادثه

shamoon  02
17 – طراحی فضای داخلی یکی از خانه های شهر اریحا

منبع: سايت شخصي حميد قديريان http://www.hamidghadirian.com

0 Comments نـظــر:

Post a Comment