Ghadirian Handwritings 2

Feb 2, 2010
شهر اورشلیم
   
شهر اورشلیم در زمان داوود نبی ، پدر حضرت سلیمان (ع) شروع به شکل گیری نمود و در زمان سلیمان (ع) به عظمت و شکوه رسید و بناهای رفیع در آن ساخته شد ولی به دلایلی در حال حاضر هیچ آثاری از آن عظمت سلیمانی بجا نمانده است.

مراحل کار

1_تحقیق پیرامون تاریخ آن منطقه و تمدن های همزمان با سلطنت سلیمان(ع)  و فیش برداری و جمع آوری عکس ها و نقاشی هایی که می توانست راه را روشن کند.
   تجربه ساخت فیلم مریم مقدس (س) برای من بسیار گرانبها بود ولی نیاز به بازنگری در تحقیقات داشتم چرا که به تصویر درآوردن پیامبری که سلطنت می کند و عظمت می آفریند بسیار دور از ذهن بود و لازم به درک فضای حکومت سلیمانی داشتم .
2_طراحی کلی
     طراحی از فضای کلی شهر در قالب طراحی و نیز تابلوهای رنگی اجرا نمودم.

01- طراحی اولیه

02-طراحی برای درک پرسپکتیو فضای شهر

03-طراحی اولیه

04-دیوار سنگی اورشلیم


05- صخره مقدس




3_حجم سازی در نرم افزار سه بعدی
این گونه نرم افزارها ابزاری است که می توان با سرعت تصورات خود را از حجم های مورد نیاز یک سایت دکوری ایجاد نموده و تغیرات لازم را اعمال نماییم .
طراحی در این مرحله بسیار طولانی شد چرا که شاید بتوانم بدون اغراق بگویم که بین ده ها طرح با جزییات کامل را اجرا نمودم ولی به دلایل دراماتیک و یا زیبایی شناسی و یا اجرایی ، تغییرات بر آن اعمال می شد.

06- اتود های اولیه سه بعدی

07- اتود های اولیه سه بعدی


08- اتود های اولیه سه بعدی

09- اتود های اولیه سه بعدی

10- اتود های اولیه سه بعدی

11- اتود های اولیه سه بعدی

12- اتود های اولیه سه بعدی
13- طراحی نهایی

14- مطالعه منابع نوری

15- طراحی نهایی




4_ساخت ماکت
بعد از طراحی ماکتی ساخته شد تا نسبت ها مورد بررسی قرار گیرد. با ساخت ماکت که اجرای بسیار ساده ای هم داشت توانستم عوامل اصلی فیلم را با دکور آشنا  نمایم.

13- ماکت اورشلیم

14- علی در حال ساخت ماکت


5_نقشه کشی
حال وقت آن رسیده بود که بر اساس طراحی سه بعدی نقشه مهندسی دکور کشیده شود. به همین منظور از جناب آقای مهندس روحانی دعوت شد تا هم در کشیدن طرح فنی و نیز نظارت ایشان در نحوه بر پایی بنا از نظر استحکام استفاده نماییم .


6_مشخص کردن متریال
بر طبق تحقیقات تاریخی بناهای شهر ااورشلیم تمامآ از سنگ بوده است به همین منظور بعد از بررسی های مختلف و مشاوره با مجری دکور آقای کاظم فریبرزی و نیز مهندس ناظر و همچنین با در نظر گرفتن مباحث تولیدی بنا شد تا دکور اورشلیم با بلوک های سبک و مقاوم که نمای سنگی را تدایی می کند ساخته شود .

7_اجرای دکور
برای اجرای دکور ابتدا از فیلم بر دار برای بررسی زاویه تابش خورشید دعوت نمودیم تا زاویه دکور را بر مبنای تابش خورشید تعیین نماید .
این دکور به دو بخش شهر اورشلیم در ابعاد حدود دوهزار متر مربع و  صحن و حیاط کاخ درابعاد حدود شش هزار متر مربع جهت تسهیل در اجرا تقسیم شد .
به دلیل هم زمانی ساخت دکور اریحا با اورشلیم وسنگینی کار از برادرم آقای اسماییل قدیریان ، که از بهترین مهندسین سازه های ظریف می باشد دعوت کردیم تا نظارت بر ساخت صحن وحیاط کاخ را به عهده بگیرد .
در ابتدا حیاط و محوطه کاخ تسطیح و خاک ریزی شد و با نظارت فنی مهندس ناظر بر روی پی های آماده شده شروع به چیدن بلوک ها نمودیم .
15- اوس کاظم و اسماعیل قدیریان در دکور

16- ساخت صخره مقدس

17- حیاط معبد

18- برج معبد

19-محوطه معبد







وسعت دکور ودوری لوکیشن از تهران کار را برای مجریان و گروه تولید بسیار دشوار کرده بود ولی با صبوری و پشت کار توانستند کار را به اتمام برسانند .

شهر اورشلیم
هم زمان با ساخت صحن کاخ ، شهر اورشلیم با نظارت آقای کاظم فریبرزی نیز مراحل ساخت را پی می نمود . از پارامتر های مهم در اجرای دکور شهر اورشلیم مطابقت دقیق با نقشه های مهندسی و طرح های سه بعدی می باشد چرا که قرار بر این بود تا تعدادی از پلان ها به صورت دیجیتالی کار شود .


20- برج اصلی

21- شهر اورشلیم

بعد از بر پایی بنا ها که تکسچر مناسب را دارا بود در مرحله رنگ آمیزی از محلول قیر و گازییل استفاده گردید .
22- رنگ زدن دیوارها

با اتمام ساخت چیدمان صحنه توسط گروه صحنه تکمیل گشت.

23- حبیب در حال چیدمان صحنه

24- اتمام کار

25- اتمام کار

26-اتمام کار

27- اتمام کار

28- اتمام کار

29- اتمام کار





محل جلوس سلیمان

محل جلوس سلیمان یا به اصطلاح سناریو کاخ سلیمان از مشکل ترین قسمت های طراحی این فیلم بود چرا که باید مکان مناسبی برای جلوس پادشاهی و نیز پیامبری می بود . هماهنگی مابین سادگی یک پیامبر و نیز شکوه و عظمت یک پادشاه و یا به عبارت دیگر طرا حی در راستای بیان مفهوم کاری مشکل و وقت گیر بود به همین جهت آخرین طرحی که در زمان ساخت این دکور آماده شد کاخ سلیمان(ع)  بود .
30- طراحی سه بعدی

31- اتود های اولیه
32- داخل کاخ

33- ورودی کاخ
34- اتود برای تزیینات
35- اتود برای نور پردازی
36-  مطالعه سایه سقف

برای اجرای تزیینات داخلی از تکنیک نقش برجسته استفاده شد و با تکنیک قالب گیری با فایبر گلاس قطعات گچی مورد نظر تکسیر گردید .
37-پایه ستون
38- مرحله اولیه ساخت
39- ساخت ستونها
40- ساخت سقف
41- جایگاه جلوس
42- اتمام کار
43-سقف  و سایه
44- پرده سقفی
45- شروع فیلم برداری
46- صحنه ای از فیلم

منبع: سايت شخصي حميد قديريان http://www.hamidghadirian.com

0 Comments نـظــر:

Post a Comment