International Trust

May 18, 2010
Making Religious Films with Technical skills can gain International Trust for Iranian Cinema; What 'The kingdom of Solomon' has
ساخت فيلم‌هايی دينی با توانايی‌های تكنيكی می‌تواند برای سينمای ايران اعتبار كسب كند كه فيلمی همانند ملك سليمان(ع) نمود بارز اين ادعاست


Mehran Rajabi, Persian Actor, in an interview with IQNA (Iran Quran News Agency) said: Technology is an important element for enjoyably of cinema. One of the biggest goals of cinema from beginning was Imaging Attraction and is forever. We can see this property in Silent films period too. Between all genres, Religious films were excluded from beginning for lack of technical abilities, that you cannot find a film with direct story about religion in Classic Cinema. After that in sixties B.C. with improving Visual technologies we can see more religious films like 'Ben Hour' and 'Ten Commandments' and so on that they also attracted many watchers. Or the movie '2012' with an 'End of time' story that shows us how much Visual Effect technologies improved to make these films easily.
Mehran Rajabi continued: But Iranian Cinema is separated from talks in top. We started making Religious films 30 years ago and we hadn't good tries in using Visual effects, although in some past years we had films with technical superiority.
I mean from these that we won't have success in attracting audience with low productions filmed in villages. Producing a film like 'The Kingdom of Solomon' can gain international trust for our cinema, a film that in technical view can be compared with great products of the world. These kind of films should be supported

مهران رجبی بازيگر سينما، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) با بيان اينكه تكنولوژی فاكتوری مهم برای جذابيت بيشتر سينماست، اظهار كرد: جذابيت‌های تصويری يكی از بزرگترين هدف‌هايی است كه سينما از ابتدای شكل‌گيری هميشه در پی به دست آوردن آن بوده و است. اين ويژگی را حتی در زمان سينمای صامت نيز می‌توان مشاهده كرد.
وی افزود: در ميان تمامی ژانرها، سينمای دينی از جمله گونه‌هايی بوده كه از ابتدا به واسطه نبود تكنيك‌های لازم تا حد زيادی با مهجوريت روبه‌رو می‌شد، به همين دليل در سينمای كلاسيك كمتر فيلم دينی را شاهديم كه به طور مستقيم قصه‌ای دينی را مورد توجه قرار ‌دهد.

بازيگر فيلم «دموكراسی تو روز روشن» ادامه داد: با گذشت زمان و ورود تكنولوژی به سينما از ابتدای دهه 60 ميلادی شاهديم كه ژانر دينی به شكل گسترده‌ای به سمت توليدات مذهبی روی آورد. «بن هور»، «خرقه»، «ده فرمان» و ... از اين دسته فيلم‌ها هستند كه در زمان خود با استقبال بسياری مواجه شد.

رجبی با ارئه مثالی گفت: در سال‌های اخير نيز به وضوح شاهديم كه سينما به چنان توانايی دست يافته كه فيلمسازان به راحتی می‌توانند در مباحث آخرالزمانی ورود پيدا كنند. «2012» نمود بارز چنين فيلم‌هايی است.

وی خاطرنشان كرد: اما سينمای ايران بحثش با توضيحات فوق متفاوت است، چون توليدات دينی از سی سال گذشته است كه در سينمای ما باب شده، اما اينگونه توجهات معمولاً شكلی ساده داشته و دارد، هر چند در يكی دو سال اخير فيلم‌های دينی به برتری‌هايی از لحاظ تكنيك دست يافته‌ است.

اين بازيگر اضافه كرد: منظورم از توضيح فوق اين است كه سينمای دينی ما معمولاً در آثاری خلاصه می‌شود كه از لحاظ پروداكشن، دارای ساختاری ساده هستند كه عمدتاً در فضای روستايی گرفته می‌شود، در صورتی كه با اين رويكرد نمی‌توان در جذب مخاطب موفق بود.

وی در خاتمه گفت: ساخت فيلمی نظير «ملك سليمان(ع)» می‌تواند به سينمای دينی ايران اعتبار جهانی بخشد، فيلمی كه در بحث تكنيك با آثار برتر سينمای جهان برابری می‌كند، فيلم‌هايی كه بايد از توليدتشان حمايت شود.


0 Comments نـظــر:

Post a Comment