فرهنگ تبليغ وجود ندارد

Oct 26, 2010

مجتبی فرآورده تهیه‌کننده فیلم تاریخی – مذهبی «ملک سلیمان» با اشاره به استقبال خانواده‌های مذهبی از این فیلم، گفت: این خانواده‌ها سال‌هاست که به سینما نرفته‌اند چراکه سینما چیزی برای آنان نداشته‌است، اگر مذهبیون را هم درنظر نگیریم، خیلی‌ها دیگر حاضر نیستند به سینما بروند و فیلم ببینند، چون از اینکه مدام دعوای زن‌وشوهر و عشق مثلثی دیده‌اند، خسته‌شده‌اند. سینما به آنان خوراک فکری نمی‌دهد برای همین از آن کناره‌گیری کرده‌اند. اما الان احساس می‌کنند «ملک سلیمان» متفاوت است و حرفی برای گفتن دارد. این حوزه باید تقویت شود که متأسفانه در سینمای ما این اتفاق نیفتاده‌است.
وی تأکید کرد: سینما باید سبدی از محصولات فرهنگی باشد تا بتواند قشر مذهبی، تحصیل‌کرده، فرهیخته، جوان و ... را تغذیه کند، سینمای ما دارای چنین ترکیبی نیست.

فرهنگ و ساز و کار تبلیغ فیلم وجود ندارد
 تهیه‌کننده «ملک سلیمان» در پاسخ به سوال خبرنگار برنا مبنی بر اینکه عده‌ای معتقدند تبلیغات و بحث اطلاع‌رسانی مناسب با فیلمی که به عنوان فاخرترین فیلم سینمای ایران از آن یاد می‌کنند و قابل رقابت در عرصه جهانی است،وجود ندارد و اینکه چرا همچون استفاده تجهیزات،‌تبلیغات روز دنیا نیز به کار گرفته نشده ‌است، بیان کرد: تبلیغات در ایران به ویژه در حوزه سینما محدود و واقعیت این است که ساز و کار آن وجود ندارد، از این رو نمی‌توان به این حوزه ورود کرد و چیزی را که مد نظر است انجام داد.

فرآورده در توضیح بیشتر موارد تبلیغاتی «ملک سلیمان»، عنوان کرد: به عنوان مثال ما یک مجموعه‌ اجسام سه بعدی را که از شیاطین در صخره‌ای آماده کرده‌بودیم را بیرون از پردیس سینمایی ملت گذاشتیم اما آن را تخریب کردند، البته این اتفاق با نیت سوء نیست بلکه فرهنگ آن وجود ندارد که یک جسم سه بعدی کنار پیاده‌روهای شهر ببینیم. واقعیت این است که نمی‌توانیم برای تبلیغ یک فیلم اخلاق، تربیت، فرهنگ اجتماعی و خیلی چیزهای دیگر را با هم تغییر دهیم از این رو به زمان نیاز داریم.

این تهیه کننده همچنین درباره وضعیت فروش فعلی «ملک سلیمان» به خبرنگار سینمایی برنا گفت: دقیقا فروش هرهفته فیلم نسبت به هفته قبل خود 2 برابر است؛ شنبه هفته اول اکران 4 میلیون، شنبه هفته دوم 8 میلیون و شنبه هفته سوم فروش 16/5 میلیون تومانی داشتیم و توقع مان این است که این تصاعد همچنان پیش برود.

مخاطبان ثابت فیلم‌های کمدی سرخورده‌ شده‌اند
وی با اشاره به فروش 228میلیون تومانی این فیلم از آغاز اکران تا شنبه هفته جاری، افزود: فروش و استقبال از این فیلم بسیار خوب بوده است و اصلا این‌گونه نیست که فیلم‌های کمدی خوب می‌فروشند اما فیلم‌هایی از جنس و نوع «ملک سلیمان» نه. کسانی که این نظر را دارند روی یک درصد از تماشاگر سینمارو ثابت محاسبه می‌کنند که جمعیتی حدود 750هزار نفر را تشکیل می‌دهند و اقتصاد سینما را همین سینماروها که الان نسبت به فیلم‌های کمدی سرخورده شده‌اند، می‌چرخاندند، اما این درحالی است که 99 درصد مخاطب بالقوه سینمای ایران معمولا از سینمای سطحی‌نگر و ساده انگارانه استقبال نمی‌کند.

ایراد می‌گیرند که چرا از سوپراستار استفاده نکردید!

فرآورده عنوان کرد: به ما ایراد می‌گیرند که چرا در فیلمتان از سوپراستار استفاده نکردید؟! این درحالی است که در کنار «ملک سلیمان» تمام فیلم‌های دیگری که اکران می‌شوند پر از سوپر استار هستند، چرا مردم از آنان کمتر استقبال می‌کنند؟ چون مردم به خاطر سوپر استار فیلم نمی‌بینند، بلکه به خاطر فیلم، فیلم می‌بینند. این تفکری که عده‌ای به آن دامن و دستمزدهای نجومی برای عده‌ای رقم می‌زنند، غلط است.

فرآورده در پایان درباره ساخت قسمت‌های بعدی این فیلم به خبرنگار برنا گفت: به امید خدا قرار است قسمت‌های بعدی «ملک سلیمان» را بسازیم اما از آنجا که بازخورد قسمت اول فیلم برایمان مهم است، منتظریم این اظهارنظرها را دریافت و پس از آن برای ساخت قسمت‌های بعدی اقدام کنیم

Link: http://www.bornanews.ir/vdcdkn09.yt0556a22y.html

0 Comments نـظــر:

Post a Comment