ملک سليمان،تا مدت ها بر ذهن و فکر مخاطب تاثير مي گذارد

Oct 17, 2010


بازيگر نقش عارا جاودگر فيلم سينمايي ملک سليمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:اين فيلم با چشم اندازي به زندگي حضرت سليمان (ع) روايتي از ايجاد فتنه هايي است که در حصار تاريخ از سوي نااهلان به سبب برانگيخته شدن فرستاده اي از خدا در راستاي دعوت به حق و حقيقت شکل گرفته و پايه گذاري شده است.

مهدي فقيه،که در فيلم سينمايي، ملک سليمان از گريم متفاوت و سنگيني برخوردار است، افزود:در اين دوران که جامعه براي رسيدن به سر منزل متعالي و برافراشتن پرچم سعادت نياز بسياري به تفکرات و عملکردهاي معنوي دارد، قشر هنري کشور مي توانند با حربه هنري و تصويرگري خود در جهت دهي بهتر و سريعتر جامعه به صراط مستقيم نقش بسزايي داشته باشند چرا که معتقدم تصوير از آنچنان قدرتي برخوردار است که در فهم درست و دقيق جامعه نسبت به قرآن نقش محوري دارد و به طور کل زبان تصوير در تسريح القاي مفاهيم غير قابل انکار است.

بازيگر نقش جادوگر فيلم سينمايي ملک سليمان ادامه داد:ساخت آثاري با مضامين قرآني تبحري خاص و حتي نوعي سير و سلوک سازنده اثر را مي طلبد و در غير اين صورت ساخت اثري نمايشي با مضمون قرآني و مذهبي که از نظر اعتقادي و ارزشي در سطح جامعه مي تواند تأثيرات بسيار متنوعي را داشته باشد جز جنبه تبليغي و تجاري جنبه ديگري نخواهد داشت.

فقيه اظهارداشت:‌کسب موفقيت در حيطه توليد آثار ديني و قرآني در گرو تحقيقات ميداني عميق و مطالعات گسترده صورت مي گيرد و دور از ذهن نيست و آثاري که با اين شرايط پا به عرصه توليد بگذارند به طور حتم خوش مي درخشند و به نوعي که با مخاطب ارتباط برقرار مي کنند و تا مدت ها از ذهن و فکر وي گريزي ندارند.

بازيگر نقش عارا گفت:شهريار بحراني کارگردان فيلم سينمايي ملک سليمان با فرصت کافي و مناسبي که براي ساخت اين فيلم داشت،توانست در ارتباط با سري اول اين فيلم که مرتبط با اجنه و ملک حضرت سليمان پيامبر است از سوي استاد دکتر منصور رستگار فسايي که کتب بسياري را در اين زمينه تأليف کرده تحقيقات مناسبي را بعمل آورد.

وي،‌ خاطرنشان کرد:تأثيرگذاري يک نقش در آثاري با مضامين متنوع بويژه آثار تاريخي، ديني و مذهبي در حصار تجربه و مطالعه کامل بازيگر از نقش خود خلاصه مي شود چرا که در اين صورت براي مخاطب باورپذير مي شود و او را تا انتهاي نمايش با خود همراه مي سازد.

گفتني است،مهدي فقيه که در فيلم سينمايي ملک سليمان به کارگرداني شهريار بحراني و تهيه کنندگي مجتبي فرآورده نقش جاودگري قدرتمند بنام عارا را برعهده داشت که زن حضرت سليمان (ع) و فرزندي که در شکم داشته را از راه دور از بين مي برد براي اين فيلم از جشنواره بيست و هشتم فيلم فجر برنده سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مرد نقش مکمل شد

Link: http://art.yjc.ir/NewsDesc.aspx?newsid=368843

0 Comments نـظــر:

Post a Comment