Hadish Shamloo

Oct 19, 2010

هدیش بیگدلی شاملو: کیفیت انجام جلوه های ویژه "ملک سلیمان" در ایران قطعا بهتر از نمونه چینی آن بود

یک طراح جلوه های ویژه بصری گفت: من یقین دارم ، اگر طراحی جلوه های ویژه بصری "ملک سلیمان" به یک گروه ایرانی سپرده می شد کیفت نهایی قطعا به مراتب بهتر از نمونه چینی آن از آب در می آمد.

شاملو به خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران گفت: در این فیلم با صرف هزینه های هنگفت از یک طراح هنگ کنگی برای طراحی جلوه های ویژه فیلم دعوت شده است بدون آنکه استفاده مفیدی از وی و گروهش صورت گیرد در حالیکه سینمای هنگ کنگ از شرکت انگلیسی طراح فیلم "تروی" برای ساخت جلوه های 60 پلان از یک اثرش دعوت می کند و طراحان پروژه را ملزم می کند تا علاوه بر طراحی فیلم به آموزش این فن در کشور هنگ کنگ نیز بپردازند.
وی افزود: من شخصا با حضور یک فرد خارجی در یک اثر وطنی مخالف نیستم به شرط آنکه حضور این افراد مفید به فایده باشد. جلوه های ویژه ما با هالیوود و حتی کشورهای آسیای جنوب شرقی قابل مقایسه نیست و ما در این راه تنها قدم های نخست را برداشته ایم و نیاز به آموزش حرفه ای در این حرفه به شدت حس می شود.
طراح جلوه های ویژه مجموعه "نردبام آسمان" تصریح کرد: وقتی بی هدف و حساب نشده از طراحان آن سوی آب استفاده می شود اندک حرکت های انجام شده از سوی گروه های محدود داخلی دچار سرخوردگی می شود.
وی اظهار داشت: جایزه دادن به این افراد نیز مزید بر علت است و این امر مثل این است که ما از آل پاچینو برای حضور در یک اثر ایرانی دعوت کنیم و در نهایت جایزه بهترین بازیگر مرد را به او دهیم و این مسئله قطعا به سینمای نحیف ایران لطمات جبران ناپذیری وارد می کند.
شاملو افزود: من یقین دارم اگر دستمزد و هزینه های صرف شده برای این فیلم در اختیار یک گروه ایرانی قرار می گرفت با همین توان محدود و نرم افزارهای موجود نتیجه کار به مراتب بهتر از نمونه چینی آن می شد.
وی اظهار داشت: زمان جشنواره بین المللی فیلم فجر من نامه را خطاب به مهدی مسعود شاهی نگاشتم و مراتب اعتراض خود را نسبت به این امر اعلام کردم و متاسفانه تهیه کننده "ملک سلیمان" پس از این جریان رو در رو و صریح ابراز داشت این نامه جنجال برانگیز تنها عامل اعطای سیمرغ جلوه های بصری به من بود و قابلیت های متفاوت جلوه های ویژه "هفت دقیقه تا پاییز" تاثیری در این انتخاب نداشت و چنین اقدامی از سوی تهیه کننده یک اثر فاخر فرهنگی جای بسی تاسف است

1 Comments نـظــر:

Unknown said...

سلام
ظاهرا این آقا هیچ خبری راجع به جلوه های بصری فیلم نشنیده چرا اینقدر با بغض حرف میزنن؟
بارها آقای فراورده اعلام کرده که از گروه هنگ کنگی خواستیم تا متخصصان ایرانی رو آموزش بدن و اونها هم این کار رو کردن و حتی قسمت های از جلوه های بصری داخل ایران کار شده.
در ضمن آقای شاملو که خودش رو با آقای لئولو مقایسه میکنه و میگه میتونه با فتوشاپ کرک شده از ایشون بهتر کار کنه بهتره بدونه که آقای لئولو برای فیلم «ببر غران، اژدهای پنهان» کاندیدای گرفتن اسکار در جلوه های ویژه شده.
حرفای مغرضانه هیچ دردی از ما دوا نمیکنه بهتره همه دست به دست هم بدیم و از این فیلم پشتیبانی کنیم تا از این دست کارها تو کشور زیاد انجام بشه اونوقت به مرور زمان میتونیم خودمون حرفه ای و صاحب سبک بشیم.

Post a Comment