Review5

Oct 10, 2010

The kingdom of Solomon elevates religious cinema
فيلم ملك سليمان نبي (ع) سينماي ديني را متعالي مي كند

IQNA: Religious Cinema is trying everyday to use new views and tools to make better improvements; The thing that was not happen seriously in Iranian cinema and soddenly happen in a religious film, is a great symbol of improvement and using nowadays technologies.
Maybe it is a very simple thing in international fields specially Hollywood, but in our country because of its necessity and importance, is a creation and really a forward step.
"The kingdom of Solomon" movie is the exact sample of what we are talking about that could make a new boom in cinemas.
Bahrani is a professional filmmaker in history genre and understands his work as well. So he know about correct and mindfully using from Visual Effects and would not defeat from that part, but also can open any side of view with suitability.
"The kingdom of Solomon" by the help of its powerful storytelling and paying logical attention to concepts made many scores for itself. Another exiting point is The professional casting that makes better relation between watchers.

At the end we should say that "The kingdom of Solomon" is a great honor for Iranian cinema and can make a path for improved producing of other films in an elevated religious cinema.

ايكنا:  سينمای دينی همواره در تلاش است تا هر روز با رويكرد و نگاه تازه‌ای در اين عرصه خيزشی به سمت جلو داشته باشد. اتفاقی كه تاكنون در سينمای ايران به صورت جدی رخ نداده بود و از قضا در يك فيلم دينی جان گرفت، نماد بارزی از پيشرفت و همگام شدن با تكنولوژی‌های روز است.
شايد اين اتفاق در عرصه بين‌المللی و به ويژه سينمای هاليوود به امری عادی مبدل شده باشد، اما در سينمای كشور ما با حفظ اهميت ضرروت آن يك نوآوری و در واقع گامی به جلو محسوب می‌شود.
ملك سليمان(ع) نماد بارز چنين ادعايی است كه توانسته رونق تازه‌ای در سينما ايجاد كند. بحرانی در ساخت آثار تاريخی فيلمسازی حرفه‌ای قلمداد می‌شود و كار خود را به خوبی می‌شناسد. بنابراين استفاده درست و معقول از جلوه‌های ويژه را به خوبی می‌داند و مغلوب آن نمی‌شود، بلكه هر زاويه‌ای از كار را آن‌طور كه شايسته‌ است بازمی‌نماياند.
البته در بيست‌وهشتمين جشنواره بين‌المللی فيلم فجر نيز آثار بسياری همچون «هفت دقيقه تا پاييز»، «شب واقعه»، «عصر روز دهم»، «كارناوال مرگ» و ... شركت داشتند كه از جلوه‌های ويژه به صورت متمركز و حساب‌شده‌ای بهره برده بودند و در اين ميان «ملك سليمان(ع)» سرآمد همه اين آثار بود.
بنابراين می‌توان گفت حركت به سوی استاندارهای بين‌المللی سينما مدتی است كه آغاز شده و كم و بيش می‌توان اين امر را در ديگر فيلم‌های سينمايی مشاهده كرد.
ملك سليمان(ع) به مدد داستان‌پردازی قوی و پرداخت منطقی به محتوا امتيازات بسياری را برای خود رقم زده است. نكته جالب توجه ديگر در مورد اين فيلم اين است كه انتخاب بازيگران بسيار حرفه‌ای صورت گرفته و علی‌رغم اين‌كه بازيگر نقش حضرت سليمان(ع) چهره ناشناخته‌ای نيست اما مخاطب به خوبی می‌توان با آن ارتباط برقرار كند.

در پايان بايد اظهار كرد «ملك سليمان(ع)» برای سينمای ايران افتخار بزرگی محسوب می‌شود و به خوبی می‌تواند مسير پيشرفت و توسعه به سمت سينمای دينی متعالی را برای ساخت آثار ديگر فراهم كند.


Link: http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=671865

0 Comments نـظــر:

Post a Comment