تصوير درست قصه قرآني

Nov 6, 2010

حجت‌الا‌سلام والمسلمين «سيد هادی عليخانی» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) فيلم سينمايی «ملك سليمان(ع)» را اثری شاخص در حوزه كارهای قرآنی نام برد و گفت: من با تماشای فيلم «ملك سليمان (ع)» به سينمای كشورمان افتخار كردم كه چگونه فيلمی توانسته قصه‌ای قرآنی را به زيبايی هر چه تماتر به تصوير كشد، البته كار دچار ضعف‌هايی نيز است، اما مگر می‌توان فيلمی را يافت كه بدون اشكال باشد.

وی افزود: اين فيلم علاوه بر اينكه مخاطبان بسياری را به سينماها كشانده، توانسته زمينه‌ساز حضور تماشاگرانی به سالن‌ها باشد كه سال‌ها بود به سينما نمی‌‌رفتند.

اين پژوهشگر دينی ادامه داد: در خصوص بحث فنی فيلم نيز با وجود اينكه من از آگاهی لازم بی‌بهره هستم، اما در حد يك بيننده عام بايد بگويم كه اين فيلم از استانداردهای سينمای ايران بالاتر بوده است.

اين مدرس حوزه علميه اضافه كرد: اين فيلم همچنين می‌تواند معرف و مبلغ آموزه‌های قرآنی به ديگر كشورهای جهان باشد، زيرا تا به امروز آنچه كه درباره حضرت سليمان (ع) در سينماها ساخته شده بود با واقعيات هم‌خوانی لازم را ندارد.

عليخانی در بخش ديگری از سخنان خود متذكر شد: در «ملك سليمان(ع)» همچنين به رفعت الهی به شكلی زيبايی پرداخته شده است، به ويژه آن بخشی كه سليمان (ع) به يارانش توصيه می‌كند با پهنای شمشير با دشمنان رو به رو شوند. بدين معناكه از كشتن آنان خوداری كنند.

اين كارشناس قرآنی در پاسخ به اين سوال كه جلوه‌های ويژه اين كار تا چه حد برای وی جذابيت داشته، گفت: من هنگامی كه تروكاژهای اين فيلم را ديدم در خودم احساس غرور كردم كه سينمای ما نيز می‌تواند همانند فيلم‌های هاليوودی چنين تصاويری خلق كند. جدا از جلوه‌های ويژه در بحث صداگذاری و موسيقی نيز فيلم از كيفيت بسيار بالايی بهره برده است.

وی در پايان خاطرنشان كرد: بايد از ساخت فيلم‌هايی اينچنينی بيشتر حمايت كرد تا هم سينمای از لحاظ مفهومی رشد كنند، هم اينكه كيفيت‌های فنی كارمان بالاتر رود

Link: http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=688966

0 Comments نـظــر:

Post a Comment