عاراي جادوگر

Nov 7, 2010
مهدی فقيه بازيگر فيلم سينمايی «ملك سليمان(ع)» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) اظهار كرد: قرآن كتاب روز است، بنابراين بايد به آن نيز به روز نگاه شود. سينما هم می‌تواند در اين عرصه به ما در ارائه و اشاعه مفاهيم قرآنی كمك شايان توجهی كند.

وی افزود: فيلم «ملك سليمان(ع)» به مدد بهره بردن از يك تيم حرفه‌ای توانست نگاهی درست به قصه‌ای قرآنی داشته باشد. اين مزيت تنها به شكل روايی قصه خلاصه نمی‌شد، بلكه در شكل فنی و حرفه‌ای نيز كار از كيفيت ممتازی سوده برده است.

اين بازيگر به مطلب فوق افزود: در گذشته تفسير قرآن در كتب ارائه می‌شد، اما در زمان حال شكل جديدی از تفسير را ما در سينما شاهد هستيم، زيرا معتقدم اين زبان قادر است كه به شكلی مناسب تفسيری درست از قصص يا مفاهيم قرآنی ارئه دهد. برای نمونه می‌توانم از فيلم «مريم مقدس» نام برم كه برداشتی درست از قصه‌ای قرآنی داشت.

فقيه متذكر شد: در ضمن سينما می‌تواند برخی از تصورات نادرست را از بين برد. همانگونه كه «ملك سليمان (ع)» توانست برای مردم تصويری صحيح از زمان رسالت حضرت سليمان (ع) ارائه دهد، برخلاف افسانه‌سرای‌هايی كه در خصوص اين پيامبر شده است.

اين بازيگر كه برای فيلم «ملك سليمان(ع)» سيمرغ بهترين بازيگر نقش دوم مرد را از بيست‌ و‌ هشتمين جشنواره فيلم فجر دريافت كرده، در پاسخ به اين سوال كه تجربه همكاری با بحرانی (كارگردان) چگونه بود، گفت: من از «دنيای وارونه» چهارمين كارم است كه با شهريار بحرانی همكاری می‌كنم، بنابراين با جرات می‌توانم ادعا كنم كه اين فيلمساز متعهد جدا از توانايی‌های فنی كه در آن كامل است، انسانی شريف است كه در حرفه‌اش راه درستی را در پيش گرفته است.

وی در پايان درباره نقشش در فيلم «ملك سليمان(ع)» خاطرنشان كرد: من برای كار در يك اثر قرآنی حاضرم كوچكترين نقش‌ها را هم قبول كنم، اما خيلی خوشحالم كه در «ملك سليمان (ع)» اين فرصت به من داده شده تا بتوانم در قالب يك نقش منفی توانايی‌هايی خود را به نمايش بگذارم. هرچند نبايد از چهره‌پردازی فوق‌العاده آقاي ملكان نيز غافل بود

0 Comments نـظــر:

Post a Comment