سد بين سينمای ايران و هاليوود شكسته شد

Nov 20, 2010
حجت‌ا‌لاسلام والمسلمين «سيدحسين نيك‌سرشت» مدرس حوزه علميه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) درباره ويژگی‌های فيلم «ملك سليمان (ع) اظهار كرد: بهترين نامی كه برای فيلم قرآنی «ملك سليمان(ع)» می‌توانم عنوان كنم، فيلم بين‌المللی است كه برای اولين‌بار خواهد توانست مخاطب عام جهان را به سمت سينمای ايران جذب كند، چرا كه اين فيلم سد سينمای ايران و هاليوود را شكسته است.

وی افزود: دليل اينكه می‌گويم اين فيلم با معيارهای سينمای جهان مطابقت دارد، تنها منوط به جلوه‌های ويژ‌ه‌اش نيست، بلكه تمامی بخش‌های اين فيلم از استانداردهای سينمای ايران، بالاتر است.

اين كارشناس علوم دينی و قرآنی مثال ادامه داد: صداگذاری، موسيقی، فيلمبرداری، طراحی صحنه و لباس، پروداكشن و... از جمله عواملی است كه در اين فيلم به خوبی پرداخته شده، حتی اين فيلم قرآنی، اكران داخلی خود را به نحوی انجام داده كه در كمتر فيلم ايرانی شاهد اجرای آن بود‌ه‌ايم.

نيك‌سرشت متذكر شد: جدا از امتيازات فوق، نبايد از كارگردانی، تهيه‌كنندگی و بازيگری «ملك سليمان(ع)» هم غافل شد كه از ديگر امتيازات فيلم است. به ويژه در بحث كارگردانی كه بحرانی توانست بار ديگر خاطره فيلم فاخری چون «مريم مقدس» را در اذهان زنده كند.

اين نويسنده مقاله‌های دينی و هنری در پاسخ به اين سوال كه فيلمنامه اين كار تا چه حد بر داده‌های تاريخی منطبق است، گفت: در اين بخش از سخنانم بايد به فيلمنامه اين كار هم اشاره كنم كه می‌شد از كيفيتی بهتر سود برد، هرچند با اين وجود، سناريو خلق شده از بسياری از توليدات فيلمنامه‌های مشابه فاخرتر است. در ضمن به واسطه حساسيت داستان سليمان (ع)، اين فيلم از دادن كوچكترين بهانه به بدخواهان (صهيونيست‌ها) پرهيز كرده است.

وی استقبال از اين فيلم قرآنی را تنها منوط به تماشاگران ندانست و اعلام كرد: اين فيلم تنها از سوی مخاطبان با استقبال مواجه نشده، بلكه اظهار نظرهايی كه از طرف مسئولان نيز انجام شده نشان می‌دهد كه اين كار توانسته تمامی سليقه‌های را جذب خود كند.

اين كارشناس قرآنی در پايان سخنانش خاطرنشان كرد: داستان «ملك سليمان(ع)» داستان درخواست ملك است كه در قرآن نيز آمده. خداوند حضرت سليمان را با اين مطلب در قرآن شرح می‌دهد كه با ديدن مشاهداتی متوجه می‌شود كه خداوند او را به درخواست ملك بی‌بديل، الهی و ايده‌آل ترغيب می‌كند. ملكی كه فقط در زمان آخر الزمان به حضرت مهدی (عج) عطا می‌شود.

Link: http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=697578

0 Comments نـظــر:

Post a Comment