سينمای قرآنی وارد فاز جديدی شد

Nov 17, 2010
فريد كيوان‌‌مهر منتقد سينما در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) با بيان مطالب فوق اظهار كرد: خوشبختانه توليد و اكران فيلم‌هايی با مضامين ارزشی و دينی در سينما رواج پيدا كرده است و اين مسئله می‌تواند كمك بسياری به فرهنگ‌سازی در اين عرصه داشته باشد.

وی در ادامه افزود: به عقيده من حضور فيلم‌هايی كه متعلق به بدنه سينما هستند و در واقع جريان اصلی سينما را هدايت می‌كنند برای متعادل نگه داشتن وضع مالی و موضوعی سينما بسيار ضروری و در واقع بديهی است.

كيوان‌مهر تأكيد كرد: اما بايد در اين ميان به ذائقه مخاطب هم توجه بسياری داشت و آن را قربانی اهداف ديگری نكرد، بدين معنا كه نبايد با ساخت هر اثری صرف تأمين گيشه، ذائقه مخاطب را آلوده كرد و با گذر زمان انگيزه وی را از تماشای فيلم‌های فاخر و ارزشی از بين برد.

وی در بخش ديگری از سخنان خود عنوان كرد: ساخت فيلمی همچون «ملك سليمان(ع)» با پشتيبانی تكنيكی و فنی قوی كه دارد به خوبی توانسته سينمای ارزشی و دينی را وارد فاز جديدی كند و اين باور غلط را از مخاطب بگيرد كه فيلم‌های قرآنی و دينی به لحاظ كيفيت در سطح نازلی هستند.

اين منتقد در پايان خاطرنشان كرد: بنابراين بايد اين مسير را برای ساخت چنين آثاری فراهم كرد و در كنار فيلم‌های گيشه به توليدات ارزشی نيز توجه ويژه‌ای داشت. از سويی ديگر نبايد فيلم‌های دينی را تنها در آثاری خلاصه كرد كه به روايتی مذهبی و تاريخی می‌پردازند بلكه آثاری هم كه محتوايی دينی را در زمان معاصر روايت می‌كنند، می‌توانند در اين بخش قرار گيرند

Link: http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=696904

0 Comments نـظــر:

Post a Comment