شش سال پيش متخصص نداشتيم

Dec 1, 2010
شهريار بحراني كارگردان سينماي ايران درباره اين كه چرا از متخصصان ايراني در فيلم ملك سليمان استفاده نكرده است، گفت: كار ساخت «ملك سليمان» از 6 سال پيش شروع شده بود كه در آن زمان اين افراد با استعداد وجود نداشتند. همچنين ما خود نيز تازه‌كار بوديم اما با توافق «لئولو» (سازنده جلوه‌هاي ويژه كامپيوتري فيلم ملك سليمان) انتقال تكنولوژي به ايرانيان صورت گرفت.
وي ادامه داد: زبان و لحن زيبايي كه ايرانيان دارند به مراتب مي‌توانند بهتر از خارجي‌ها به ويژه چيني‌ها كار جلوه‌هاي ويژه را انجام دهند.
كارگردان فيلم سينمايي ملك سليمان با اشاره به اين كه در فيلم بيشتر بحث محتوايي مطرح است تا فرم گفت: فرم در طول كار به دست مي‌آيد اما انتخاب مضامين قرآني است كه بايد در هر اثر قرآني متبلور شود و ارزش هر اثر قرآني به مفاهيم قرآني آن است. شأن انسان به روح انسان است.
بحراني با بيان اين كه روح انقلاب اسلامي مهدويت است، خاطرنشان كرد: مشكلي كه در بعضي از فيلم‌هاي بعد از انقلاب با آن مواجه هستيم، اين است كه فيلم‌هايي ساخته‌ايم كه ظاهر آن اسلامي و معناگرا است اما در باطن توخالي است. در حالي كه بايد كارمان الهي و خدايي باشد. انقلاب و زندگي ما جسم است و روح آن مهدويت. روحي كه از سرچشمه‌اي الهي نشأت گرفته است و خدا براي ما برنامه دارد كه آدم و عالم را هدايت مي‌كند.
وي افزود: براي هنر و هنرمند چه افتخاري بالاتر كه اين روح را هدف قرار دهد و در خدمت همين روح بزرگ باشد. مشروعيت نهضت ما به مهدويت است و اگر در كارهاي مذهبي كه انجام مي‌دهيم بتوانيم ارتباط لازم را به دست بياوريم، اثري خلق خواهد شد كه جايگاه والايي خواهد داشت

Link: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8909091644

0 Comments نـظــر:

Post a Comment