بزرگداشت بحرانی در جشنواره فجر

Jan 21, 2011
به گزارش ستاد خبري جشنواره بيست و نهم فيلم فجر، پيش‌تر خبر برپايي بزرگداشت «مهدي فقيه» بازيگر، «بيژن محتشم» چهره‌پرداز، «جمشيد هاشم‌پور» بازيگر و «پوران درخشنده» كارگردان، اعلام شده بود و با اضافه شدن نام بحراني و رسوليان، تعداد فهرست بزرگداشت‌هاي فجر 29 به 6 نفر رسيده است.
براساس اين گزارش، شهريار بحراني متولد 1330 تهران، فارغ التحصيل انيميشن از مدرسه سينمايي لندن است. وي فعاليت هنري را با گروه تلويزيوني «سپاه» آغاز كرد و سال 1368 به عنوان يكي از مؤسسان، دفتر سينمايي «مهاب فيلم» را راه‌اندازي كرد.
كارگرداني فيلم‌هايي چون پرچمدار،‌ گذارگاه، هراس، آب را گل نكنيد، حمله به اچ 3، دنياي وارونه، مريم مقدس و ملك سليمان از عمده فعاليت‌هاي سينمايي او به شمار مي‌روند كه جملگي ضمن برخورداري از مضامين ارزشي پرمخاطب نيز بوده‌اند.
بنا بر اين گزارش، «داوود رسوليان» متولد سال 1341 در تهران، وي فارغ‌التحصيل رشته سينما از دانشكده سينما تئاتر دانشگاه هنر است. او به عنوان مسئول جلوه‌هاي ويژه فيلم‌هاي ايراني مشغول به فعاليت بوده و در امور جلوه‌هاي ويژه بيش از 50 فيلم ايراني نقش داشته است كه از آن بين مي‌توان به: بدرود بغداد، فرزند خاك، وقتي همه خواب بودند، باج خور، دفتري از آسمان، پناهنده، پرواز در نهايت، مجنون، بلمي به سوي ساحل، دوله‌تو و نينوا اشاره كرد.
بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از تاريخ 16 تا 26 بهمن‌ماه به دبيري «مهدي مسعودشاهي» در تهران برگزار مي‌شود.

Link: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8911010401

1 Comments نـظــر:

Anonymous said...

تجلیل از آقای بحرانی کمترین کاری است که جامعه فرهنگی ایران می تواند برای قدردانی و حمایت از چنین افراد فرهیخته، موفق و پاکی در عرصه هنر اسلامی به عمل آورد.

Post a Comment