Higher than Iranian cinema Standards
فيلمی فراتر از استانداردهای سينمای ايران The most expensive film of Iranian cinema history- The kingdom of Solomon- from technical view is in higher level than we predict. Also it has high level of story telling in compare with other Islamic movies. It can be a symbol for honorable cinema.
'The kingdom of Solomon' movie has an attractive and direct story from prophecy period of Sulaiman's (Peace be upon him) life that tells the problems of his kingdom and prophecy and It image his preparation.
'The kingdom of Solomon' movie, with a huge using of visual effects, starting a new path of filmmaking in Persian cinema and maybe after this, we will watch more historical-religious films that they use computers to make buildings and population.
The film is also far from mythical tales and fable charactering. Characters are believable and more than expectations and other people are less exaggerated in acting. Dialogs are very fluent, clear and harmonic. Prophet Solomon's character not only isn't exaggerated but also is shown in a champion, truth-seeking and virtuous face.
'The kingdom of Solomon' used completely professional producer and director, it doesn't mean that other parts of making team are not professional but guiding a great project like this, is so hard that directing and producing of that show themselves strongly.
At Last: This film can have international revenue if it has a professional distributor behind itself
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، پرهزينهترين فيلم تاريخ سينمای ايران «ملك سليمان(ع)» از لحاظ تكنيكی و مولفههای ساختاری در سطحی فراتر از حد انتظار قرار دارد. در ضمن ساختار اين فيلم در شيوه روايتی از اندازههای استاندارد سينمای ايران بالاتر است، فيلمی كه میتواند برای سينمای ايران شناسنامهای فاخر محسوب شود.
فيلم، روايتی جذاب و بیحاشيه از دوره پيامبری حضرت سليمان (ع) است كه شرايط دوران پادشاهی و پيامبری آن حضرت و چگونگی برپايی ملك را به تصوير میكشد.
«ملك سليمان(ع)» با استفاده وسيع از جلوههای ويژه آغازگر مسيری تازه در سينمای ايران است و احتمالاً پس از اين شاهد ظهور فيلمهای تاريخی مذهبی فراوانی خواهيم بود كه بخش عمده آنها بدون ساخت دكور و طراحی لوكيشن و در فضای رايانهای ساخته میشود.
«ملك سليمان (ع)» همچنين از اسطورهسازی و شخصيتپردازیهای افسانهای دوری میكند. در اين فيلم شخصيتها باورپذير و فراتر از انتظار ظاهر شده و بقيه شخصيتها نيز بدون اغراق و جلوههای نمايشی طراحی شدهاند. ديالوگها نيز فصيح، روان و يكدست هستند و شخصيت سليمان (ع) نه تنها اغراقآميز نيست، بلكه در هيبتی مبارز، حقطلب و پرهيزگار معرفی شده است.
كليت فيلم را اينگونه میتوان تعريف كرد كه «ملك سليمان (ع)» تعريف مجسم سينماست، كه از كارگردانی و تهيهكنندگی كاملاً حرفهای بهره میبرد، البته اين جمله بدان معنا نيست كه ديگر بخشها از كيفيت لازم بیبهره هستند، اما هدايت چنين پروژهای به اندازهای سخت است كه كارگردانی و تهيهكنندگی آن به شدت جلوه میكند.
در پايان اين فيلم میتواند برای خود بازاری جهانی داشته باشد، به شرطی كه يك پخشكننده حرفهای پشت آن باشد.
0 Comments نـظــر:
Post a Comment