Visual FX (Leo Lu)

Mar 13, 2009

موجودات افسانه‌ای در یك فیلم ایرانی

طراح جلوه‌های ویژه ملك سلیمان فیلم جدید شهریار بحرانی در مورد جلوه‌های ویژه این فیلم گفت: بخشی از جلوه‌های ویژه فیلم این فیلم مربوط به ساختن موجودات افسانه‌ای است.
لئو لو با اشاره‌ به جلوه‌های ویژه فیلم ملك سلیمان، به خبرنگار سینمایی فارس گفت: جلوه‌های ویژه زیادی در این فیلم هست كه بخشی از آن مربوط به ساختن موجودات افسانه‌ای است كه ما با توجه به نیاز داستان آن را خلق كرده‌ایم و مقداری از جلوه‌های ویژه هم مربوط به تصحیح رنگ و بعضی ساختمان‌های موجود در فیلم می‌شود كه ما طراحی و اجرای آنها را نیز انجام خواهیم داد.

این تكنسین افزود: ویژگی كارهای تاریخی وجود اسطوره‌ها در آنها است و موجودات افسانه‌ای هم در این آثار به چشم می‌خورند.
وی متذكر شد: در دوران قبل از ورود كامپیوتر به سینما، با استفاده از تكنیك‌های ساده و اولیه، این موجودات بازسازی می‌شدند اما امروزه با جلوه‌های ویژه می‌توان این بازسازی را به خوبی انجام داد.
لئولو تاكید كرد: جلوه‌های ویژه منحصر به فیلم‌های تاریخی یا علمی تخیلی و اكشن نیست. بلكه این جلوه‌ها، باعث می‌شود كه هر چه لازم است در فیلم دیده شود و به خوبی هم به چشم آید و كارگردان با خیال راحت مقصد خود را در فیلم بیان كند.

طراح و مجری جلوه‌های ویژه فیلم ببر خیزان،اژدهای پنهان، در مورد پروسه تولید فیلم در سینمای حرفه‌ای، گفت: در هالیوود و سینمای غرب اكنون تولید فیلم در قالب پروسه تولید DI یا رسانه‌های سرگرمی‌ساز دیجیتالی اتفاق می‌افتد.
وی افزود: این به این معنا است كه تولید یك فیلم از ابتدا با استفاده از تجیهزات و دستگاه‌های دیجیتال انجام می‌شود كه استفاده آن منحصر به جلوه‌های ویژه نیست بلكه كارهای زیادی با این تجهیزات انجام می‌شود كه به عنوان مثال یكی از آنها تصحیح رنگ‌های موجود در صحنه است.

در ادامه لئو لو با اشاره به تكنیك‌های قدیمی كار جلوه‌های ویژه گفت: قبل از ورود كامپیوتر تنها می‌شد روی نگاتیو یا پزیتیو چاپ شده در لابراتور كارهایی انجام داد كه البته به علت این كه این جلوه‌های ویژه به صورت دیجیتال انجام نمی‌شد، محدودیت‌های خاصی برای كارگردان به وجود می‌آمد، اما با پروسه DI می‌توان تصاویر را در كامپیوتر به هر شكلی كه مورد نیاز است، تغییر داد و این تغییرات، از مواردی مانند جلوه‌های ویژه شروع می‌شود و می‌تواند در تمام ابعاد فیلم دیده شود.
لئولو سپس با مثال زدن صحنه‌ای از فیلم ببر خیزان، اژدهای پنهان گفت: در صحنه نبرد روی درختان بامبو، فیلمبرداری این صحنه در پاییز بود و تمام درختان بامبو زرد بودند اما با استفاده از جلوه‌های ویژه، این درختان را به رنگ سبز در آوردیم و صحنه به شكلی كاملا طبیعی در آمد.

لئو لو در پایان راجع به سینمای ایران گفت: فیلم‌های ایرانی در سطح جهان، به خاطر داستان‌های زیبای‌شان و جوایزی كه برده‌اند، معروف هستند، اما از نظر استانداردهای جهانی، سینمای ایران چندان قابل قبول نیست. باید امكانات جدیدی مثل تجهیزات دیجیتالی به سینمای ایران وارد شود و هزینه‌های زیادی هم در این راه انجام گیرد و این كاری است كه ما در پروژه ملك سلیمان قصد انجام دادن آن را داریم.
منبع : خبرگزاری فارس

0 Comments نـظــر:

Post a Comment