جلوه ویژهvisual fx

Mar 26, 2009
>>>
Visual Efects جلوه های ویژه
نقش مهمی در فیلم تاریخی- مذهبی «ملك سلیمان» دارد

خلق صحنه‌های مربوط به این رویدادها، شرایط خاصی را برای كار می‌طلبید و این جلوه‌های ویژه به نوعی جزو ضرورت های فیلم هستند.
به گزارش همشهری مسئول این جلوه‌های ویژه یك هنرمند هنگ‌كنگی به نام« لئولو» است كه به گفته سازندگان فیلم، در تلاش است تا كار به بهترین شكل ممكن انجام شود. ملك سلیمان به كارگردانی شهریار بحرانی، داستان زندگی حضرت سلیمان را، كه برگرفته از قرآن كریم است، روایت می‌كند. مجتبی فرآورده، تهیه‌كننده فیلم به دوچرخه می‌گوید: «این قصه، قصه جن و شیطان‌ها و پرواز بساط (قالیچه) حضرت سلیمان ایشان است. حضرت سلیمان در زندگی خود با مسائلی مثل تسخیر باد و تسخیر اجنه و شیطان ها روبه‌رو شد. خلق صحنه‌های مربوط به این رویدادها، شرایط خاصی را برای كار می‌طلبید و این جلوه‌های ویژه به نوعی جزو ضرورت های فیلم هستند. در عین حال، شما وقتی فیلم‌های جدید سینمایی را می‌بینید، متوجه می‌شوید كه نوع نگرش فیلم‌سازی مدرن به گونه‌ای است كه جلوه‌های ویژه كامپیوتری نقش حیاتی در آن دارد. ما هم تصمیم گرفتیم از این رویكرد جدید در دل یك قصه مذهبی استفاده كنیم.»
امین زندگانی، محمود پاك‌نیت، حسین محجوب، مهدی فقیه، علیرضا كمالی‌نژاد، الهام حمیدی، سیامك اطلسی و سیروس صابر، بازیگران ملك سلیمان هستند. امین زندگانی در فیلم نقش حضرت سلیمان را دارد و محمود پاك‌نیت نقش شخصیت منفی قصه یعنی «بازار» را كه یكی از كاهنان اورشلیم است ، بازی می‌كند. حمید خضوعی ابیانه مدیریت فیلم‌برداری آن را به عهده داشته و تدوین آن به تازگی توسط محمدرضا موئینی تمام شده است. پانك‌ چای آهنگساز هنگ‌كنگی این روزها مشغول ساخت موسیقی متن فیلم است. فرآورده در باره علت ساخت موسیقی فیلم توسط یك هنرمند خارجی می‌گوید: «بعد از دیدن فیلم، خودتان می‌توانید متوجه این موضوع شوید. موسیقی متن فیلم توسط اركستر صد نفره فیلارمونیك پكن اجرا و ضبط می‌شود.»
این قصه، قصه جن و شیطان‌ها و پرواز بساط (قالیچه) حضرت سلیمان ایشان است. حضرت سلیمان در زندگی خود با مسائلی مثل تسخیر باد و تسخیر اجنه و شیطان ها روبه‌رو شد.
كار فیلم‌برداری ملك‌سلیمان حدود 9 ماه طول كشید و مكان‌های مختلفی به عنوان محل فیلم‌برداری (لوكیشن) مورد استفاده قرار گرفتند. تولید فیلم از روز 41 تیر همزمان با ولادت حضرت زهراس، در رستم‌آباد گیلان شروع شد. بعد از آن گروه سازنده راهی شهریار شدند تا بخش‌های مربوط به شهر« اریحا» را در دكوری واقع در این شهر كار كنند. سپس با بازگشت گروه به شمال كشور، كار فیلم‌برداری در دكورهای شهر بندری «زبولون» ادامه یافت. شهرستان تالش و منطقه شهریار (كه دكورهای شهر اورشلیم در آن قرار داشت) دیگر مكان‌های فیلم‌برداری ملك‌سلیمان بودند.

کار طراحی چهره‌پردازی فیلم را سعید ملكان انجام داده است و ساخت ماكت‌های آن با داریوش میرزایی و حمید رحمانی بوده است. شهریار بحرانی كه فیلم‌نامه فیلم را نوشته، درباره انتخاب قصه زندگی حضرت سلیمان برای فیلم تازه‌اش به دوچرخه می‌گوید: «می‌خواستم یكی از داستان‌های قرآن را كه درباره حكومت الهی ایده‌آل روی زمین است، به تصویر بكشم. برایم نمایش سازوكار‌های آن حكومت، ارتباط ولی با مردم و برعكس، تبعیت مردم از ولی و نیاز مردم به تبعیت از او در این قصه، اهمیت داشت. تمام تلاشم را كردم كه از جلوه‌های ویژه‌ای كه در حد و شأن این قصه قرآنی باشد استفاده كنم و از هیچ چیز كم گذاشته نشود.»
سازندگان فیلم امیدوارند قصه فیلم و جلوه‌های ویژه متعدد آن- ملك سلیمان بیش از 600 پلان دارد كه در آنها جلوه‌های ویژه مورد استفاده قرار گرفته است- برای تماشاگران نوجوان جذاب باشد و آنها از تماشای آن لذت ببرند.


0 Comments نـظــر:

Post a Comment