Fars Glorification 4

Oct 12, 2010


Bahrani: More Quranic subjects need to be worked on
بحراني: مضامين قرآني در سينماي ايران جاي كار بسياري دارند

به گزارش فارس، «شهريار بحراني» كارگردان فيلم سينمايي «ملك سليمان» نيز در مراسم تجليل سازندگان اين فيلم، ضمن ابراز خرسندي از حضور در اين مراسم، گفت: خيلي از اين همه محبت و لطف متشكرم و از همه عزيزان و دوستان خبرگزاري فارس ممنونم.
وي ادامه داد: در واقع اين مراسم نوعي تقدير از سفره‌ الهي است كه پهن شده و ما هم به عنوان نوكري و خدمت‌گزاري در آن كاري كرديم.
اين كارگردان با اشاره به تمايل خود به كار با موضوعات ديني، اظهار داشت: من از دوران توليد سريال «اصحاب كهف» كه آقاي فرج‌الله سلحشور آن را كار ‌كردند و من به عنوان تدوين‌گر همراه‌شان بودم، حلاوت كار قرآني را چشيدم و با خدا عهد كردم كه غير از كار قرآني وارد كار ديگري نشوم و اكنون مي‌بينم اين مضامين در سينماي ايران جاي كار بسياري دارد.

* بايد از 4 مدير كه پاي توليد «ملك سليمان» ايستادند قدرداني كنم
«مجتبي فرآورده» تهيه‌كننده فيلم نيز از برگزاري اين مراسم توسط خبرگزاري فارس تقدير كرد و گفت: من از فرصتي كه خبرگزاري فارس فراهم كرد تشكر مي‌كنم. بايد بگويم باني ساخت فيلم‌هاي قرآني و ديني دولت‌ها نيستند بلكه افراد هستند. كل كارهايي كه تاكنون در زمينه مذهبي انجام شده توسط بانيان شخصي صورت گرفته و فقط ساخت سريال امام رضا(ع) توسط دولت انجام شده است.
وي به مراحل توليد اين فيلم اشاره كرد و گفت: ما با آقاي بحراني و قديريان از سال 83 تصميم گرفتيم كه تفحصي در تاريخ انبيا داشته باشيم و مقطعي از زندگي آنها را به تصوير درآوريم. اواخر دولت هشتم لايحه توليد آثار فاخر با بودجه مجزا تصويب شد در آن زمان، آقاي حيدريان معاونت سينماي وقت بودند كه پيشنهاد همكاري به ما دادند و ما اعلام كرديم كه فيلمنامه «ملك سليمان» را قصد داريم بسازيم و اين كار كليد خورد.
تهيه‌كننده «ملك سليمان»، گفت: 2 سال تحقيقات قرآني و روايي آن انجام شد و 8 ماه پيش‌توليد و 9 ماه توليد و فيلم‌برداري آن ادامه داشت و يك سال نيز مرحله پس از توليد آن به طول انجاميد.
فرآورده از مديراني كه در ساخت اين پروژه همكاري داشتند، قدرداني كرد و گفت: از همين‌جا از چهار مديري كه همت كردند و پاي اين كار ايستادند تشكر كنم. آقاي جعفري جلوه، حيدريان، رضاداد و شاه‌حسيني كه با حمايت بي‌دريغ‌شان موجب شدند اين فيلم به ثمر بنشيند.

* مخاطب «ملك سليمان»، فرهيخگان جامعه‌اند
مجتبي فرآورده در بخش ديگري از سخنان خود درباره تبليغات اين فيلم سينمايي نيز گفت: بايد بگويم مخاطب «ملك سليمان» مخاطب فرهيخته جامعه است. چون رويكرد «ملك سليمان» به قشر مذهبي است، و قشر مذهبي فقط با تيزر تلويزيوني مطلع مي‌شود اميدوارم شرايط بهتري براي تبليغات فيلم فراهم شود.
وي افزود: سينماي ما سينماي بيماري است كه با مسكن مداوا نمي‌شود و نياز به جراحي اساسي دارد. پيكره اين سينما مرده است، به حيات نباتي خودش ادامه مي‌دهد و تنها راهش يك دم مسيحايي است. با قيل و قال اتفاقي نمي‌افتد.
اين تهيه‌كننده ادامه داد: به طور مثال فيلم «آواتار» 237 ميليون دلار هزينه داشته و 250 ميليون دلار هزينه تبليغاتش شده است اما اينجا در بخش پخش، اساساً مناسبات سينمايي ما اشتباه است و اين كه ما تقصيرها را به گردن سينمادار، پخش‌كننده و يا تلويزيون بيندازيم، مسئله‌اي را حل نمي‌كند.

0 Comments نـظــر:

Post a Comment