يك اتفاق نادر

Nov 3, 2010

حميد بهمنی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) با بيان اينكه فيلم «ملك سليمان(ع)» اتفاق نادر در سينمای ايران است، افزود: اين فيلم توانايی آن را دارد تا برای سينمای كشورمان سرآغازی باشد برای نزديكی به استانداردهای جهانی در هنر هفتم، به شرطی كه از ساخت چنين آثاری حمايت شود. هرچند در سينمای ما به واسطه برخی غرض ورزی‌ها شخصی، عده‌ای می‌خواهند چنين فيلم‌هايی را بكوبند.

وی افزود: اين فيلم قرآنی تنها در بحث جلوه‌های ويژه نيست كه از كيفيتی ممتاز بهره می‌برد، بلكه تمامی بخش‌هايش از پتانسيل بالايی سود برده، به ويژه در حوزه كارگردانی كه به عقيده من برای بحرانی (كارگردان) يك نقطه اوج به حساب می‌آيد.

اين فيلمساز ارزشی ادامه داد: نكته حائز توجه در اين فيلم نقش آفرينی، بازيگران فيلم است كه به بهترين نحو ارائه شده، برای نمونه بازی كه ما از مهدی فقيه در اين فيلم می‌بينيم در هيچ فيلم ديگری از وی نديده‌ايم.

كارگردان فيلم دفاع مقدسی «آن مرد آمد» فيلمنامه فيلم را هم از ديگر امتيازات فيلم ناميد و تصريح كرد: از متن فيلم بايد به عنوان ديگر امتياز اين كار نام برد، چراكه جنس داستان «ملك سليمان(ع)» به نحوی است كه اگر با تيزهوشی به آن پرداخته نمی‌شد، ممكن بود مورد سو استفاده صهيونيست‌ها واقع شود، اما خوشبختانه فيلم از خطر ذكر شده در امان ماند.

بهمنی ادامه داد: سينمای ما اگر خواهان رقابت با سينمای جهان است بايد ساختارش نيز با آثار خارجی برابری كند، والا با حرف، روز به روز سينمای ما ضعيف‌تر خواهد شد. هرچند «ملك سليمان(ع)» می‌خواهد در راه جهانی شدن قدم بردارد.

وی در خصوص اكران فيلم نيز تصريح كرد: جدا از بحث كيفی فيلم، درخصوص نحو اكران فيلم هم بايد بگويم كه اين اثر توانسته الگويی نو در سينمای ما محسوب شود، چراكه تبليغات اين كار به شدت حرفه‌ای انجام شده، در ضمن اكران خارجی اين فيلم كه قرار است به صورت گسترده بعد از نمايش داخلی در آمريكای شمالی به نمايش درآيد از ديگر ويژگی‌های مثبت اين كار است.

اين فيلمساز در پايان خاطرنشان كرد: داستان «ملك سليمان(ع)» به پايان نرسيده و اينگونه كه از شواهد بر می‌آيد كار قرار است سه گانه باشد، وليكن بايد توجه داشت كه در قسمت‌های دوم و سوم كيفيت كار به مراتب از كار فعلی بالاتر باشد، چون توقع تماشاگر از چنين فيلمی بالاتر رفته است

Link: http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=687955

0 Comments نـظــر:

Post a Comment