ملك سليمان ميلياردي شد

Nov 19, 2010
فروش یک میلیاردی فیلم تاریخی مذهبی "ملک سلیمان" نشان داد تنها فیلم‌های عامه‌پسند و تجاری اعضای باشگاه فیلم‌های رکوردشکن و میلیاردی نیستند.

به گزارش خبرنگار مهر، رسیدن فروش فیلم سینمایی "ملک سلیمان" پس از 40 روز به مرز یک میلیارد تومان پیام‌های فراوان برای سینمای ایران به همراه دارد، در باشگاه میلیاردی‌ها معمولا فیلم‌هایی قرار می‌گیرند که برای جذب مخاطب عام ساخته شده‌اند، البته استثناهایی همیشه وجود داشته اما معمولا فیلم‌هایی به باشگاه میلیاردی‌ها تعلق دارند که برای فتح گیشه ساخته شده‌اند، و البته امتیازها و نقاط قوت و ضعف این آثار با هم تفاوت دارد.

نمی‌توان "اخراجی‌ها 1 و 2" را با "آتش بس" یا "توفیق اجباری" و "درباره الی" مقایسه کرد، حالا عضو تازه باشگاه میلیاردی‌ها قاعده را بر هم زده و این جذاب است. در سینمایی که این روزها کمدی‌های عامه پسندش هم شکست می‌خورد فروش بالای یک فیلم تاریخی را می‌توان نقطه عطفی برای اهالی ناامید آن دانست و البته برای فروش بیشتر دیگر آثار ارزشمند این سینما برنامه‌ریزی کرد.

زير سوال بردن ارزش های ملك سليمان توسط خبرگزاری مهر

"ملک سلیمان" به معنای واقعی کلمه فیلمی نیست که بتواند در نگاه اول انبوه تماشاگران فیلم‌های ایرانی را به سالن‌ها بیاورد، فیلم بازیگر محبوب ندارد، تماشاگر را با لودگی نمی‌خنداند، داستان عاشقانه روایت نمی‌کند و یک فیلم کاملا جدی است که داستان آشنایش برای مخاطب را در قالب تکنولوژی و قصه می‌ریزد و تلاش می‌کند به منابع دینی وفادار باشد.

راز فروش میلیاردی "ملک سلیمان" را در شرایطی که مخاطب با سینما قهر کرده می‌توان در تبلیغات گسترده تلویزیونی جستجو کرد، تبلیغاتی که سال‌ها پیش "مریم مقدس" را هم به فیلمی پرفروش تبدیل کرد. حمایت و اطلاع رسانی رسانه ملی از "ملک سلیمان" کمک کرد تا بسیاری از اکران این فیلم باخبر شوند. امکانی که بسیاری از فیلم‌های سینمایی باتوجه به نرخ بالای تبلیغات تلویزیونی ندارند.

گروه سازنده فیلم در برنامه‌ای هدفمند در گفتگوها و نشست‌های مختلف حضور پیدا کردند و فضای تبلیغاتی مناسبی برای فیلم به وجود آوردند، "ملک سلیمان" از قالب یک پروژه فاخر میلیاردی خارج و به خانه‌های ایرانیان آمد، شبکه‌های تلویزیون علاوه بر تبلیغات گفتگوهایی با کارگردان ترتیب دادند و مطبوعات و رسانه‌های دیگر هم به یاری فیلم آمدند، شهریار بحرانی که در این سال‌ها کارگردانی کم صحبت بوده برای "ملک سلیمان" بیشترین مصاحبه ها را داشته است و این برنامه‌ریزی‌ها به مخاطب کمک کرد تا بیشتر از "ملک سلیمان" بداند و برای دیدن آن درنگ نکند.

"ملک سلیمان" مانند "مریم مقدس" داستانی برگرفته از قرآن کریم و منابع دینی دارد و برای جامعه ایرانی دیدن این داستان‌ها روی پرده سینما جذاب است، گروه سازنده فیلم توانستند قشری را که به دیدن چنین آثاری علاقه دارند و معمولا جای خالی این فیلم‌ها را در سینما می‌بینند برای دیدن فیلمشان به سالن‌ها بیاورند.

فروش میلیاردی این پروژه فاخر که بنیاد سینمایی فارابی و سازندگانش امید بسیاری به فروش آن داشتند نشان می‌دهد بخشی از مشکلات سینمای ایران در حوزه تبلیغات، پخش و معرفی است و تبلیغات تلویزیونی همچنان و با فاصله از دیگر رسانه‌های تبلیغی می‌تواند به اقبال از یک کالای فرهنگی منجر شود.

Link: http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1194304

0 Comments نـظــر:

Post a Comment