Ghadirian Note5

Mar 2, 2010
شهر زبولون
   
زبولون شهریست در کنار دریا که بر روی صخره ای قرار دارد .
دراجرا این شهر را به دو قسمت : داخل شهر و پایین صخره تقسیم نمودیم.
به همین منظورطرح های اولیه جهت شکل گیری ذهن و مشخص شدن نیازهای سناریو زده شد . 

01- نمایی از صخره زبولون

02- نماهایی از صخره زبولون

03- نماهایی از شهر زبولون

داخل شهر

در ابتدا قرار برآن بود تا برای این شهر دکوری ساخته شود، به همین منظور طرح های زیادی زده شد و مکانی را بین جنگلهای اطراف تالش جهت ساخت دکور انتخاب نمودیم .



04- طرح هایی جهت ساخت دکور شهر زبولون

05- اجرای سه بعدی دکور

در حالی که گروه آماده ساخت دکور می شد از جانب تهیه کننده پیشنهادی مبنی بر استفاده از دهکده های اطراف تالش به جای ساخت دکور مطرح گردید . که بعد از بررسی مورد استقبال قرار گرفت ، چرا که نه تنها در زمان و هزینه صرفه جویی می شد بلکه فضایی طبیعی را در اختیار فیلم قرار می داد به همین جهت شهر زبولون را در ارتفاعات اسالم به خلخال ، در دهکده ای ییلاقی شروع به آماده سازی نموده و برای تغییر وضع ظاهر دهکده ، تمامی سقفها و دیوارها را تغییر فرم دادیم.

06- طراحی جهت تغییر فرم ده کده

07- نماهایی از فیلم در شهر زبولون

برای ایجاد نمای باز شهر(لانگ شات) بنا شد تا از تمهیدات کامپیوتری استفاده نماییم، به همین منظور طرح مربوطه را تهیه و تحویل متخصصان داخلی داده تا اجرا نمایند.
08- طرح نهایی نمای باز شهر زبولون
پایین صخره

برای اجرای قسمت پایین صخره (شهر زبولون) مکانی را درسواحل تالش انتخاب نمودیم .

09 - ساحل اطراف تالش

بنا بر آن بود تا ایجاد صخره در مرحله پس تولید با کامپیوتر انجام شود، به همین منظور بر روی داربست پرده آبی در عرض ساحل نصب گردید و حد فاصل بین پرده و زمین را تا ارتفاع یک و نیم متری نمای سنگ ایجاد نمودیم . به دلیل آنکه این دیواره باید طبق نقشه حدود بیست متر در آب پیش می رفت آن را با چوب و ینولیت ساخته و روی آن را با چند لایه فایبر گلاس پوشش دادیم.

10- محل قرار گیری دیواره فایبر گلاسی و پرده آبی

به دلیل حرکت دوربین و تغییر احتمالی در پرسپکتیو صخره قرار بر آن شد تا صٌخره به صورت سه بعدی اجرا شود، به همین منظور محاسبه دقیق ابعاد صخره و نیز فاصله آن با دوربین فرضی انجام پذیرفت .

11- طرح مهندسی و طرح هایی از صخره

برای به دست آوردن طرح نهایی در زمان فیلم برداری اتودهای زیادی زده شد و با کارگردان و فیلم بردار مشورت گردید تا در نهایت فرم نسبتا مطلوب به دست آمد و برای اجرا و پیدا کردن قوام بیشتر وآماده سازی آن ، طرح ها را برای گروه VFX   در خارج از کشور ارسال نمودیم.

12-اجرای صخره با استفاده از ساخت ماکت کوچک و کولاژ بر عکس فیلم

13- طرح سه بعدی ونقاشی صخره

14- اجرای صخره با ترکیبی از نقاشی و عکس

بعد از پایان فیلم برداری و شروع مرحله پس تولید برای نظارت بر اجرای  VFX  به خارج از کشور سفر کردیم، در آنجا متوجه شدیم که با تمام تلاشی که متخصصین خارجی انجام داده بودند نتوانستیم به تصویر مناسبی از صخره دست پیدا کنیم، چرا که تمامی صخره پوشیده از درختان متراکم بوده و اجرای سه بعدی حجمی هم چون درخت  بسیار دشوار و نیاز به امکانات و وقت بیشتری دارد.
با بررسی پلانهای فیلم متوجه شدم که نیازی به صخره سه بعدی نمی باشد چرا که حرکت دوربین به نسبت بزرگی صخره تغییر چندانی در پرسپکتیو ایجاد نمی کند ، به همین منظور به کارگردان و آقای لئولو پیشنهاد اجرای دو بعدی (نقاشی) را دادم و آنان با بررسی بر روی پلان ها پیشنهادم را پذیرفتند.
 نحوه اجرای نقاشی صخره را در دست نوشت مربوط به ویژوال افکت توضیح خواهم داد .

0 Comments نـظــر:

Post a Comment